پرستوی مهاجر

الهم عجل لولیک الفرج

پرستوی مهاجر

الهم عجل لولیک الفرج

عید مبعث برعموم مسلمانان جهان مخصوصا ً هموطنانم مبارک باد

عید مبعث برعموم مسلمانان جهان مخصوصا ً هموطنانم مبارک باد

 

طلوعی تازه

 مبعث، روز بیداری عاطفه هایی است که در خواب عظیم غفلت انسانیتْ آرمیده  بودند. روز شکوفایی ارزش هایی است که قرن ها در خاک تیره جهلْ مدفون می شد. روز برانگیختن خردهایی است که در کابوس دهشت ناک هوس پرستی ها، خرافه گرایی ها و جهل پیشگی ها، پریشان گشته بود.آن هنگام که پیامبر آخرین در بیست و هفتمین روز رجبْ به نجات انسان ها شتافت، گل های عاطفه از سرزمین دل ها رویید، بذر ارزش ها در دشت تفتیده جان ها پاشیده شد و خِردهای خفته، با بانگ بیدارباش محمّد، طلوعی تازه گرفت.

 پایان تباهی

جهلْ بر جانِ بی توان جامعه، سایه سیاهی افکنده بود و با چنگال عفریتی خود، جمال انسانیت را می خراشید. نفرت، نفرین ماندگار مردمان و شقاوت، عادت همیشگی شان گشته بود.

کرامت های انسانی، قربانی بت های باطل می گشت و شرک در شریان اندیشه ها جاری بود. زنان، زندانیان بی پناه زندان حقارت بودند و دخترکان معصوم، زنده به گورشدگان قبرهای قساوت.

مبعث پیامبرخاتم صلی الله علیه و آله پایان همه این تباهی ها و سیاهی ها، روز مرگ جهل ها و ابوجهل ها، روز خشکیدن شریان شرک و روز مرگ تمامی حقارت ها، شقاوت ها و قساوت ها بود.

 منّت آفریدگار

«بعثت» نعمت خدا بر بشریت است و منّت آفریدگار بر انسان. «حَرا» مهبطی بود که جلوه گاه نور خدا گشت و پیام نو در رواق هستی طنین انداز شد. بعثت طلوعی بود که خورشید حق را از خاور تاریخ، تاباند.

27 رجب، از جلوه های بی پایانی بود که شعاعش تا کرانه های ناپیدای زمان گسترش یافت. مبعث، فصلی بهاری در پهنه قرون بود که خداوند، محمّد را هم چون گلی زیبا بر دامن رسالت نهاد و سرزمین بطحا را با فروغ چهره این خورشیدْ، تابان کرد.

محمّد آمد تا ظلمت جاهلیّت را بزداید، فطرت ها را برانگیزد و بشریت را به کمال رساند. دامنه بعثتِ آن مبعوث خاتم تا همیشه روزگار گسترده است و پرچم نامش، بر بام بلند گیتی در اهتزاز ابدی است.

اولین گل واژه وحی

روز، پلک هایش را بسته بود. صحرا، تن آفتاب سوخته اش را در خُنکای سحر می شست. سکوت، سایه ای وهم انگیز بر دل شب انداخته بود. محمّد امین، شبان گله های مردم مکّه، به روال همه وقت هایی که دور از غوغای شهر برای مناجات با خدا به دل کوه پناه می برد، در گوشه غار به افق های دور دست چشم داشت. آن شب، شب

27 رجب بود و محمّد غرق در اندیشه، که ناگاه صدایی گیرا و گرم در فضا پیچید: بخوان. محمّد در هراس وهم آلود به اطراف نگریست.

صدا دوباره گفت: بخوان. این بار محمّد با بیم و تردید گفت: من خواندن نمی دانم. صدا پاسخ داد: بخوان به نام پروردگارت که بیافرید. آدمی را از لخته خونی آفرید.

 بخوان و پروردگار تو ارج مندترین است؛ همو که با قلم آموخت و به آدمی آن چه را نمی دانست، بیاموخت.

و او هرچه را که فرشته وحی فروخوانده بود باز خواند. این اولین گل واژه وحی  بود که بر آخرین پیامبر خدا فرود آمد.

                    

شکوه مندترین لحظه تاریخ

تقویم زمان با 27 رجب ورق خورده بود و اینک شهر مکّه، در بستر شبی رازانگیزْ هم آغوش با سکوتی عمیق، انتظار حادثه ای شگرف را می کشید. آن شب نبض زمین در دل غار حَرا می تپید و زمان، منتظر تولّد شکوه مندترین لحظه تاریخ خود بود.

فردا روز آخرین صبح دنیای جاهلیت کهنه بود و نخستین فجر دنیای معنویت نو. فاصله باریک این دو دنیای کهنه و نو را شب 27 رجب پدید آورده بود؛ اول در وجود یک تن و سپس در کالبد میلیون ها آدمی. این یک تنْ همان محمّد، آشنای صمیمی کوه حَرا بود که می خواست با تاج رسالتی که امشب بر سر می نهاد، فرداهای تاریخ را به گونه ای دیگر رقم زند.

جاودانه ترین حادثه تاریخ

بدون تردید، رسالت پیامبرمکرم اسلام صلی الله علیه و آله بزرگ ترین، عمیق ترین و جاودانه ترین حادثه تاریخ حیات بشر بوده و هم چنان تا کرانه های زمان خواهد ماند. انوار تاب ناک رستاخیزی که محمّد صلی الله علیه و آله بنیان نهاد، اگرچه از جزیرة العرب سرچشمه داشت، ولی شعاع فروزانشْ همه گیتی را در برگرفت و تا همیشه روزگار نیز به پرتوافشانی خویش ادامه خواهد داد.

 مبعث، بزرگ ترین روز تاریخ بشر

مقام معظم رهبری حضرت آیت اللّه خامنه ای ـ دام عزّه ـ درباره عظمت بعثت پیامبر صلی الله علیه و آله فرموده اند: «روز مبعث، بی شک بزرگ ترین روز تاریخ بشر است؛ زیرا هم آن کسی که طرف خطاب خداند قرار گرفت و مأموریت بر دوش او گذاشه شد، یعنی وجود مکرم نبی بزرگ وار اسلام صلی الله علیه و آله بزرگ ترین انسان تاریخ و عظیم ترین پدیده عالم وجود و مظهر اسم اعظم ذات اقدس الهی است...

و هم از این جهت که آن مأموریتی که بر دوش این انسان بزرگ گذاشته شد، یعنی هدایت مردم به سوی نور، برداشتن بارهای سنگین از روی دوش بشر و تمهید یک دنیای مناسب وجود انسان...،

 وظیفه بسیار بزرگی بود؛ یعنی هم مخاطبْ بزرگ ترین است هم وظیفه، بزرگ ترین است؛ پس این روز، بزرگ ترین و عزیزترین روز تاریخ است».

برترین خُلق

حضرت محمّد صلی الله علیه و آله برترین انسان و بهترین وجود برای پوشیدن خَلعت خاتم رسالت بود؛ چرا که حُسن سیرت و خوی حَسنش، او را شایسته مدال برترین خُلق از سوی خدای عالمیان کرده بود.

درباره سیره رفتار ایشان گفته اند: پیامبر صلی الله علیه و آله لباس و کفش خود را می دوخت، گوسفندان خود را

می دوشید، با بردگان هم غذا می شد، برزمین می نشست، بدون این که خجالت بکشد مایحتاج خانه اش را از بازار تهیه می کرد و برای اهل خانه می برد، با ثروت مند و فقیر یکسان برخورد می کرد. به هرکس می رسید، چه توانگر و چه درویش و چه کوچک و چه بزرگ، سلام می کرد.

 اگر به مهمانی دعوت می شد، آن را کوچک نمی شمرد، هرچند خرمایی پوسیده باشد. خوش معاشرت و خوش رو بود. بدون این که بخندد، همیشه تبسّمی برلب داشت و بدون این که چهره اش درهم کشیده باشد، اندوهگین به نظر می رسید. با همه مسلمانان مهربان بود.

حضرت علی علیه السلام ناتوان از توصیف

مردی از امیرمؤمنان علی علیه السلام درخواست کرد تا اخلاق پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله را برایش برشُمرد، حضرت فرمودند: «تو نعمت های دنیا را بشمار تا من نیز اخلاق آن جناب را برشمرم».

 مرد گفت: چگونه ممکن است نعمت های دنیا را شمارش کنم در حالی که خداوند در قرآن می فرماید: «اگر نعمت های خدا را بشمارید نمی توانید به پایان رسانید».حضرت علی علیه السلام پاسخش داد: «خداوند، تمام نعمت های دنیا را کم و قلیل می داند.

در این آیه که می فرماید: «بگو متاع دنیا اندک است» و اخلاق پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله را در این آیه عظیم شمرده و می فرماید: «تو را خویی بسیار بزرگ است». اینک تو بر شمارش چیزی که اندک است توانا نیستی، من چگونه چیزی که عظیم و بزرگ است، توصیف کنم.

فلسفه بعثت پیامبر خاتم صلی الله علیه و آله

امیرمؤمنان علی علیه السلام درباره فلسفه بعثت پیامبرخاتم صلی الله علیه و آله چنین می فرمایند: «خدای سبحان، برای وفای به وعده خود و کامل گردانیدن دوران نبوّت، حضرت محمّد را مبعوث کرد؛ پیامبری که از همه پیامبران، پیمان پذیرش نبوّت او را گرفته بود، نشانه های او شهرت داشت و تولدش بر همه مبارک بود.

در روزگاری که مردم روی زمین دارای مذاهب پراکنده، خواسته های گوناگون و روش های متفاوت بودند، عده ای خدا را به پدیده ها تشبیه کرده و گروهی نام های ارزش مند خدا را انکار و به بت ها نسبت می دادند، و برخی به غیر خدا اشاره می کردند. پس خدای سبحان، مردم را به وسیله محمّد صلی الله علیه و آله از گمراهی نجات داد و هدایت کرد و از جهالت رهایی بخشید».

خاتمیت

بدون تردید، جامعیت و گستره ژرف و بی انتهای دینِ انسان ساز اسلام، امری مسلّم و غیرقابل انکار است؛ چرا که هم اکنون باگذشت چهارده قرن از ظهور آن، هم چنان زنده و حیات بخش است. امروز این باور در میان حقیقت جویان و حق مداران جهان پدیدآمده که مکتب شکوه مند اسلام، تواناییِ ماندن و اداره نظام زندگی انسان ها را تا همیشه روزگار دارد و از این روی، آمدن پیام آوری جدید، بی معنا است. در آیات و روایات نیز بر مسأله خاتمیت پیامبر صلی الله علیه و آله تأکید شده است. در این باره امام محمّد باقر علیه السلام می فرمایند:

«خداوند تبارک و تعالی به کتاب تان [قرآن]، کتاب ها را و به پیامبرتان [محمّد]، پیامبران را خاتمه و پایان داد». امام رضا علیه السلام نیز در حدیثی گران قدر می فرمایند: «شریعت محمّد صلی الله علیه و آله تا روز قیامت منسوخ نخواهد شد و تا آن روز، هیچ پیامبری بعد از رسول خدا صلی الله علیه و آله نخواهد آمد».

 برترین معجزه

قرآن کریم، بزرگ ترین معجزه پیامبر مکرم اسلام است که کاوش پی گیر هزاران کاوشگر مسلمان و غیرمسلمان، در بیش از هزار سالْ هنوز رازهای ناشناخته اش را پایان نبرده و هزاران تفسیر، هنوز ژرفایش را نکاویده است.

برخی از دلایل برتری این اعجاز، بر سایر معجزات پیامبران را این گونه شمرده اند: اصولاً معجزات، به تنهایی برای اثبات نبوّت کافی نیست و بایست آورنده معجزه که دعوی پیامبری کرده نیز واجد شرایط آن باشد، در حالی که قرآن، به تنهایی برای اثبات نبوّت کافی است. بیش تر معجزات، مخصوص زمان آن معجزه و مشاهده کنندگان آن است، ولی قرآن برای همه زمان ها و همه مردمان تا روز واپسین، اعجازی ماندگار است.

هم چنین بسیاری از معجزات، تنها از یک نظر بی همانند هستند، ولی اعجاز قرآن کریم از ابعاد گوناگون به اثبات رسیده و هر سوره، گاه هر آیه و حتی حروف مقطعه آن نیز معجزه ای بی نظیر است.

جلوه های ماندگار بعثت

اینک که هزار و چهارصد و اندی سال از بعثت آخرین سفیر الهی و برترین پیامبر هستی می گذرد، جهان تشنه حقیقت، همواره از زلال هدایت آن پیام آور نورسیراب گشته است و در پرتو تعالیم گران سنگ آن منجی بشر، زندگی سازترین فرهنگ ها را گسترده و انسان سازترین ارزش های اخلاقی را نهادینه کرده است.

 در طول این همه قرن، آیین آن رسول مکّی و پیامبر مدنی، همواره سدّ زمان ها را شکسته و پرده های کفر را کنار زده و دنیا را متحیّر جلوه های ماندگار شکوه مندی و عظمت خود کرده است.درود بر حبیب خدا، محمّد که جهان را از حلاوت محبّت خداوند پرکرد و زمان و تاریخ را از موج تکبیر آکند.

موعظه مفید

وقتی موعظه از زبان پیامبر باشد و از جان محمّد صلی الله علیه و آله بجوشد، بر جان و دل می نشیند. سزاواراست که گوش جانِ همه عالمیان در همه زمان ها، حکمت های تراویده از زبان رسول را مشتاقانه خریدار شوند و چهره روح در چشمه زلال این مواعظ بشویند.

ابوایوب انصاری از یاران راستین پیامبر صلی الله علیه

و آله می گوید: مردی به رسول خدا صلی الله علیه و آله گفت: یا رسول اللّه ، مرا مختصر و مفید، موعظه کن. پیامبر فرمودند: «چون به نماز برخاستی، نماز را وداع گونه به جای آور. از انجام کاری که ناگزیر از عذر و پوزش گردی، بپرهیز و از آن چه در دست مردم است، مأیوس باش».

بهشت جاودان

بهار بی خزان، روی محمّد بهشت جاودان، کوی محمّد

منوّر می شود چون ماه از مهر دلی گر رو کند، سوی محمّد

معطر ساخت گلزار جهان را شمیم تار گیسوی محمّد

فلک با آن بلندی در نماز است به پیش سرو دل جوی محمّد

مصفّا دامن گلزار توحید گل افشان گشت بر بوی محمّد

به توصیفش نیارم لب گشودن خدا باشد ثناگوی محمّد

نماز آریم «صائم» تا قیامت به محراب دو ابروی محمّد

                                                         سید علی اصغر صائم کاشانی

نغمه تکبیر

 نافه گشود از نسیم کوی محمّد دامن گل در چمن به بوی محمّد

خواهی اگر آبروی هر دو جهان را باش سراپا غبارِ کوی محمّد

بحر خروشانِ رحمتِ ازل آمد قطره ای از شبنمِ سبوی محمّد

عالم هستی چو ذرّه در پی خورشید گرم تکاپو به جست و جوی محمّد

جان متجلی اگر شود به حقیقت دل بود آیینه دار روی محمّد

«صبر و ظفر هر دو دوستان قدیم اند» این دو نشانی ز خُلق و خوی محمّد

جَست ز خواب قرون زمانه چو برخاست نغمه تکبیر از گلوی محمّد

                                                                  مشفق کاشانی

نظرات 25 + ارسال نظر
مهدی خادمی دوشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 08:21 ب.ظ http://hazarestaneman.blogfa.com

سلام
عید مبعث بر شما مبارک
قتل عام هزاره ها همچنان در کویته ادامه دارد

سلام
من هم این عید بزرگ رابرای شما وتمام دوستان عزیزم تبریگ می گم
خدااین وهابیون را لعنت کند دست ازخریت شون برنمی داره

mehboba-afg سه‌شنبه 30 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 10:56 ق.ظ http://www.dokhtarehazara.blogfa.com

سلام ممنون . عید شما هم مبارک . مطلب قشنگی گذاشتین .

علیک خاهش می کنم
خیلی ممنون که تشریف آوردین

معصومه سه‌شنبه 30 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:46 ب.ظ http://masoumzizi.parsiblog.com

سلام
عید شما مبارک

علیکم سلام
عید شماهم مبارک
خیلی ممنون که منت گذاشتین وبه من سرزدین
موفق باشید

>>>> چهارشنبه 31 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:01 ب.ظ

یادمان باشد از امروز خطایی نکنیم
گرکه در خویش شکستیم صدایی نکنیم
پر پروانه شکستن هنر انسان نیست
گر زغفلت شکستیم من ومایی نکنیم
یادمان باشد اگرشاخه گلی را چیدیم
وقت پرپر شدنش ساز ونوایی نکنیم
یادمان باشد اگر خاطرمان تنها شد
طلب عشق زهر بی سر وپایی نکنیم

ali پنج‌شنبه 1 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 10:55 ب.ظ


مردم شهرسیاه، خنده هاشان همه از روی سیاست، دلشان تنگ ریاست. ما در این شهر دویدیم
و دویدیم چه سود؟ هر کجا پرسه زدیم خبر از عشق نبود و تو ای مرغ مهاجر که از این
شهر گذر خواهی کرد! نکند از هوس دانه ی گندم به زمین بنشینی...

رضا جمعه 2 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 01:18 ق.ظ http://sarzaminman.blogsky.com

سلام هموطن

آغاز ماه مبارک شعبان المعظم بر همه ی بنده گان خدا و شما مبارگ

سلام دوست عزیز
امیدوارم برای شماهم این ماه بزرگ مبارک باشد.

محمد علی جمعه 2 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 11:43 ق.ظ http://farda93.blogfa.com

سلام
قشنگه پستت
برای منم از این شکلک های قلب و خجالت بزار.

نیشخند][خنده]نیشخند][خنده]نیشخند][خنده]

ساره دخترافغان جمعه 2 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 03:44 ب.ظ http://ghorbat39.blogfa.com

سلام داداش

علیک آبجی چه عجب تشریف آوردین

زهرا شنبه 3 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 11:33 ب.ظ http://taksetareyedosti.blogfa.com

سلام پست خیلی قشنگیه
معذرت که دیراومدم چون کلا نت کم میام
موفق باشیددد

سلام خیلی ممنون
نه خاهش می کنم این چه حرفی است ؟
همین که تشریف اوردین باعث افتخارماست

ساره دخترافغان یکشنبه 4 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 09:31 ب.ظ http://ghorbat39.blogfa.com

سلام برارم
بیا اپم

امدم ولی بخش نظراتت مشکل داشت نتونستم چیزی بگم
من بی معرفت نیستم بدون دعوت سرمی زنم

رضا سه‌شنبه 6 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 01:26 ق.ظ http://sarzaminman.blogsky.com

سلام
شما خوبی؟
فردا شب ۱۰۰ در صد میزارم
راستی کار و بار چطوره خوبه؟

سلام برادرودوست گرامی وهموطن عزیزم
خوبه پس میام فرداشب می بینم
الحمد الله خوب است بدنیست خداراشکر

zeynab سه‌شنبه 6 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 05:57 ب.ظ http://taksetareyedosti

سلام ممنون که همیشه به ما سر میزنید،ببخشید ما این چند وقت به وب کمتر سر می‌زنیم،عید شما هم مبارک،از طرف زهرا هم بهتون تبریک میگم.

در ضمن من یک بار دیگه هم به شما سر زده بودم اما مثل این که شما به جا نیاوردید

سلام ازشما هم خیلی ممون وسپاس گذارم که به بنده منت گذاشتین وسرزدین .
درمورد سرزدن قبلی شما من اگربجاآورده باشم هم چیزی درحال حاظر بخاطرندارم چون دوستان زیادی است که سرمی زند.
بهرحال اگرکوتاهی وکم توجه هی ازطرف بنده صورت گرفته باشد معذرت می خاهم .
موفق باشید

فرشته شنبه 10 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 07:13 ب.ظ

سلام حواستون کجاست وب منتظران و وب دختر بابایی کلا دیگه اپ نمیشه اگه خواستین حذف کنیدشون
به بقیه لینک هاتونم سر بزنید منم تا جایی که بتونم بهتون میگم اونایی که کلا نتو ول کردن خب لازم نیست اسمشون باشه

سلام علیکم شما که میدانید حواس من کجاست .....
این چه سوالی است که می پرسید.

باشه الان حذفش می کنم

ساره دخترافغان شنبه 10 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 10:55 ب.ظ http://ghorbat39.blogfa.com

سلام برارجانم
اگه از اول و دوما و سوما بگذریم
چهارمنو خوب اومدی

سلا م
اره چهارمش چون به نفعت بود خوب امدم ؟

رضا افغانی یکشنبه 11 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 01:44 ق.ظ http://sarzaminman.blogsky.com

سلام
خوشحالم از حضورت
خدا رو شکر که حداقل رئیس جمهورمون
پشت نژاد پرستی در نیامد
بزار هرچی بخوان بگن .....
بازم بیاییا نگران بودم که دیگه نمیای !!!

سلام نه داداش میام نگران نباش تا نفس میاد فراموش تون نمی کنم
خاطرجمع
اره اگراین هم حمایت می کرد دیگه هیچی !!!؟
باز افغانستان می شد همون زمان عبدالرحمن و....!!
این کارش خوب شد گرچه کم بود ولی بازهم خوب بود

رضا افغانی یکشنبه 11 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 02:19 ق.ظ http://staraf.blogsky.com

سلام
مژده مژده وب جدید من ۲۰۱۲
در یک سرویس وبلاگ دهی افغانی
http://www.afblofa.com
راستی روی مه به دیوال مره لینک کن خبر بده تا لینکت کنم
خدا حافظ

سلام برادر خوبم
اولش که وبی تازه تاسیست را بهت تبریک می گم
ثانیا باید اضافه کنم که خیلی عاشقی چون که وبلاگت درسایت
http://www.afblofa.com است پس ادرسش هم میشه این
http://staraf.afblogfa.com/ ولی شما این ادرس را برای من گذشتین
http://staraf.blogsky.comحواستو جمع کن برادر من که پیداش کردم ولی بقیه شاید فکر کند که سرکارشون گذاشتین
بهر حال موفق باشی وممنون که به من سرزدین
من هم می خام بیام به ای اف بلاگفا هرچه باشه مال افغانستان عزیز است .

رضا افغانی دوشنبه 12 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 01:26 ق.ظ http://sarzaminman.blogsky.com

سلام
این با تو اشتباه کردی
قبض ما امده بود دویست و هفتاد هزار تومان امد که من
دایل اپ جدا شدم و به خانواده adsl پیوستم
بگذریم اگه اون مبلغ زیاد نمیومد من الان با اون سرعت
حلزونی استفاده میکردم
تات بعد

سلام داداش پس به نظرم تونت بستره انداخته بودی وخوابیده بود ی
که این جوری آمد قبضت ؟
مگه چه خبره من زمانی که دیال آپ بودم قبضم از۴۰۰۰۰ هزار بیشترنیامده بود
ولی الان دیگه....

رضا افغانی دوشنبه 12 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 01:35 ق.ظ http://qurean.blogsky.com

سلام
خوبی خوشحالم هستی
و خوشحالی و بمن میخندی!
خدا نگهدار

سلام خیلی ممنون

رضا دوشنبه 12 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 01:40 ق.ظ http://staraf.blogsky.com

سلام
دوست من اگه ای اف بلاگ دات کام گذاشتم برای
اینه که گفتم بپیوندی به ای اف بلاگ
و ادرسمم تو قسمتش گذاشته بودم ارهههه

سلام برادرعاشقم خوبی ؟
میدونی هنوز اشتباهت رامتوجه نشده ای ؟
ادرس ای اف بلاگفا رادرست گذاشته بود ین می دونم
ولی ادرس که به قول خودتون درقسمتش رااشتباه گذاشتین روش کلیک کنید می نویسه این وبلاگ وجو نداره چون پسوندش را بلاگ اسکای گذاشتین.
اوکی برار خوبم ؟
روشن شد ؟
هههه دوباره همین کارو تکرار کردین آدرسی که درقسمتش گذاشتین این است .
چک کنید ببینید درست است ؟

http://staraf.blogsky.com

محمد علی دوشنبه 12 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 08:19 ب.ظ http://farda93.blogfa.com

سلام برار
چه گپا؟
نستی؟
چی شده ؟هاااااا؟؟؟؟

سلام برادری قندم خوبی؟
چه عجب نمردیم ویک خبری ازما گرفتی!!!
شوخی کردم ترش نکنی خودت می دانی که منظوری نداشتم
هستم ولی نت نمیام داداش فقط می تونم نظرات دوستان گلم را جواب آنهم با موبایل !!!
شرمنده بخدا هروقت رسمی آمدم اول میام سراغ خود خودت

رضا سه‌شنبه 13 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 01:27 ق.ظ http://staraf.blogsky.com

سلام
خوبی داش
لینک شدی
تا بعد خدا نگهدار

سلام.
خیلی ممنون ومتشکربرادرم.
موفق باشیی.....

ساره دخترافغان سه‌شنبه 13 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 08:35 ب.ظ

سلاممم
تاحالا دیدی من بهت سرنزنم؟؟
واااا
این چیز گپاست کی میزنی

علیک نمی دونم بخدا همش فکرمی کنم کم لطف شدین همین

ساره دخترافغان سه‌شنبه 13 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 09:13 ب.ظ http://ghorbat39.blogfa.com

راستی برارم اون عصبانیرو به دل نگیری یک وقت

فدای سرت خواهرگلم این چه حرفی است شما می توانید با چوب به سرمون بکوبین

حاجی زاده بلخابی چهارشنبه 14 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 12:13 ب.ظ http://m-balkhab

باسم رب المهدی (عج)
سلام ای پرده دار حی سرمد
امید عالم و فرزند احمد
شکوفائی گر عدل و عدالت
سلام ای مهدی آل محمد
...
فرارسیدن دهه کرامت، و میلاد مولود خجسته نیمه شعبان حضرت اقا امام زمان (علیه السلام) را خدمت عشاق المهدی و شما برادر محترم تبریک عرض می نمایم.
از از انتقاد پذیری و انتقاد گری مؤدبانه ی شما سپاسگذارم آقا مصطفی.
از باب یادآوری عرض کنم خدمتت که بنده، در سالیان حیات شهید مزاری و اوج قدرت حزب وحدت، به خاطر قدرت و عزت شیعه در غرب کابل هوادار ایشان بودم. و پایان سرنوشت آن شهید و همراهانش را که ختم به شهادت شد - آن هم به دست گروهکی ضاله وهابی طالب- از سعادت آنان می دانم.
اما در خصوص احزاب و عدم خدمتات در خور شان برای ملت شیعه افغانستانی - همه احزاب بلا استثنا- با شما موافقم. و اینکه آن آقا به درجه اجتهاد رسید و علمش بالاتر بود و مسولیتش سنگین تر، باز باشما موافقم.
اما نگارنده به حیث هوادار شهید مزاری با شما سخن می گوید و می گوید که اگر شخص او در مسائل مادی زهد داشت و برای خود چیزی جمع نکرد، و یا چندین حزب کوچک و کم توان شیعه را به حزبی قدرتمند مبدل ساخت، و باسرنوشت مردم شیعه کابل بازی نکرد و مردی مقاوم بود همه اینها را معتقدم، اما اطرافیان ریاست طلب، وجود افراد افراطی و بی اعتقاد به آئین شریعت شیعی، وجود قومندانان دیوانه و موی بلندی که بر سر هر زلف پریشان خود نارنجک می بستند، و با سیمای جنگلی خود و خشونت عهد عتیق خود، با آبروی حزب قدرتمند وحدت شیعه و دبیر کل آن بازی کردند. و دبیرکل ضعف مدیریت نشان داد! چرا؟ زیرا نتوانست آنها را درست مدیریت کند. کنترل یا پاکسازی کند تا لکه ننگی برای شیعه و تاریخچه غرب کابل نباشند. و گاها بدنهای دشمن به دست آنها مثله شده بود، میخ در سر کشته های طرف مقابل زده شده بود. ما مسلمانیم و مسلک نبوی و علوی داریم. در مرام شیعه نیست که با دشمن چنین کند ولو برای مقابله به مثل... شما کافی خاطرات قهار عاصی و برخی نویسندگانی که در محافل روشنفگران شیعه و شاعران فعلی هموطن جاپا دارند را بخوانید. به حرف بنده می رسید.
پس اگر نقد وارد باشد، بر همه رهبران آن دوره وارد است. چه آیت الله محسنی چه شهید مزاری و...
اما در شرایط فعلی که افغانستان به سوی وحدت ملی و ملت سازی واحد پیش می رود، نباید رجال مطرح علمی، فرهنگی، سیاسی شیعه را - از هر جناح و حزب و قومیتی که باشند- ترور شخصیت نمائیم.
مگر بر استاد محقق کم نقد وارد است. اما او که پرونده های سیاهی را برایش نسبت می دهند و گاهاً انسانهای منصف، او را مستند باعث بسیاری از جنابات و ترورها می دانند، این شخص مگر از قدرتمندترین رجال شیعه نیست؟
مگر او سدی در مقابل کوچی ها، افراطی گری های پشتونها، و از افراد تأثیر گذار در جامعه فعلی شیعه به حساب نمی آید؟
پس بیائیم، لااقل از سنی مذهبان ساکن در کشورمان یک نکته را بیاموزیم ( ادب از که آموختی از...) که آنها رهبران و رجال علمی و سیاسی خود را خرد نمی کنند. این سان او را بزکشی و ترور شخصیت نمی نمایند.
آری برادر، رهبران قبلی و فعلی شیعه اگر بدند، نقد بر آنها وارد است، که هست، به هر حال در مقابل استبداد دیگر مذاهب و جریانات تندرو مثل طالب و پشتونیزم، تکیه گاهی برای مردم جامعه به شمار می روند. و اصلاً تخریب اینان هم به وحدت ملی جامعه نوپای کشورمان ضربه می زند.
آری اگر آن متن را برداری، از هر حیث بهتر است.
تشکر از شما که فردی میانه رو، معتقد به آموزه ی افضل الاعمال انتظار فرج اقا امام زمان هستی. انشاء الله که در ظل توجهات آن تنها راه، سالم و عاقبت بخیر باشی. و برای زمینه سازی ظهور حضرت، ما و شما وظیفه فردی خود را وظیفه شناس باشیم.
اللهم عجل لویک الفرج

سلام جناب اقای بلخابی عزیز.
من ازشما وازراهنمای ها وصحبت های مهم تون تشکر می کنم نهایت استفاده رابردم .
وبه همه ای گفته هاتون من هم معتقدم همه ای فرمایشات تون کاملا ازنظرمن صحیح است .
واینکه من درمورد شهید مزاری استثنا قایل شدم دلیلش این بود که اندیشه هایش برای مردم شیعه مفید بود حداقل حرفی راکه می گفت به منافع تشیع درافغانستان بود .
واین که شما عمل های انجام شده توسط افرادوسربازان وقوماندان های حذب وحدت اشاره کردین درست ولی بنابه گفته ای خودتون درسیستم سیاسی ونظامی افغانستان وحشی گری بجای علم ومنطق حاکم بوده وبه نظر من کنترل این گونه خیلی سخت به نظرمی رسد.
ودراخربازهم ازشما تشکرمی کنم بابت راهنمای تون .

علی چهارشنبه 14 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 11:31 ب.ظ http://naji2009.blogfa.com/

جواب من به برادر خوبم آقای بلخابی اگرچه مصطفی جان هم با مطانت خاص جواب این برادر ما داده ولی من از زاویه دیگر به این قضیه نگاه می کنم آن این که همان دیوانه ها بودند که جان خود را به کف گرفتند با پای برهنه در سرمای منفی 20 درجه کوهستان های افغانستان در مقابل دشمن ناموس من شما به مبارزه می پرداختند آن وقت که شاید من تو در بستر گرم خود آرامیده بودیم من شما که در شرایط که مسئله حذف شیعه وهزاره مطرح بود انها حد اقل جان عزیز خود را داده اند ولی من شما حق قضاوت نداریم به خاطر این که ما چه کار نامه ی به صفحه ی نا نوشته قوم خود داریم؟

بلی دوست عزیزم فرمایشات شماهم کاملا درست است
خیلی ممنون که نظرلطف خودرا ارائه دادی من هم این نظرشمارا به اطلاع آقای بلخابی خاهم رساند.
مو فق باشید .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد