پرستوی مهاجر

الهم عجل لولیک الفرج

پرستوی مهاجر

الهم عجل لولیک الفرج

شب دیجور شعری ازشهید اسماعیل بلخی درزندان کابل

  شب دیجور شعری ازشهید اسماعیل بلخی درزندان کابل 

  

 شعرشب دیجور:شعری شب دیجوریاهمون شب یلدا که درافغانستان معروف به شب (چله ) است  شعری است ازمرحوم شهیدسیدعلامه اسماعیل بلخی که درزندان کابل سروده وشده وپس ازمرگش به دیوانش به چاپ رسیده است که ازمظلومیت مردوم وجهالت وغفلت های مسولین دولت زمان حکایت می کند.  

وخاندنش برای هرافغانی وطن خواه آزادی خواه پیشنهاد می شود.  

                                   شب دیجور:   

بس شگفت است به ما حالت زندان امشب       کنج تنهائی و سرمای زمستان امشب

جرم عشق وطن و حق طلبی یک ز هزار       می دهم شرح بر ملت افغان امشب

اولا یک نظری کن به جهان و پس از ان        نظری کن به جهان داری غولان امشب

قرن مشهور مشعشع  بود و عصر اتم          صحن گیتی به بشر گشته چراغان امشب

 

ادامه مطلب ...

زندگی نامه شهید سید اسماعیل بلخی

زندگی نامه شهید سید اسماعیل بلخی  

 سید اسماعیل بلخی سال 1295 ش . در قریه ((سرپل بلخاب )) در یک خانواده روحانی زاده شد. بلخاب سرزمینی است خوش آب و هوا و کوهستانی که در قسمت جنوبی استان مزار شریف و در مسیر رودخانه ((بلخ آب )) که از ((بامیان )) سرچشمه می گیرد قرار گرفته است . این خطه از دیرباز مرکز تشیع و پایگاه ستارگان علم و ادب در ترکستانزمین بوده و امروز پس از گذشت قرنها نام ستارگانش چشم و چراغ ملت مسلمان به حساب می آیند اینک نیم نگاهی به گذشته این دیار می اندازیم .
فرزانگان بلخاب بلخاب تا قبل از ورود ((میر سید علی فرزند میر سید جلال الدین بخارایی )) شهرت چندانی نداشته ولی بعد از سال 810 ق . با ورود این عالم زبردست و دانشمند نام و آوازه این دره گمنام از ((سمرقند)) تا ((هرات )) پیچید. بدین مناسبت کاروانهایی از عالمان و دولتمردان به قصد زیارت و دیدار این عارف وارسته وارد بلخاب شدند. تا جایی که ((شاهرخ )) به این شخصیت علاقه مند شد و چندین بار وی را از بلخاب به مرکز حکومت خراسان یعنی ((هرات )) دعوت نمود و دخترش را به عقد او درآورد. و در آخرین سفر میرسیدعلی در حالی که شاهرخ در ((شهر ری )) دار فانی را وداع گفته بود بر طبق وصیتش جنازه او را به هرات حمل نمودند و میرسیدعلی ولی بر او نماز خواند!

ادامه مطلب ...

نوروز درافغانستان ، آداب و رسوم

                                             نوروز درافغانستان. 

                                                   

                     

 

   پیشینه تاریخی
 آغاز جشن نوروز که با اول فروردین مصادف است تنها یک سالروز سالنامه ای که شروع یک دور تازه را در گردش زمین مشخص می سازد، نیست بلکه نماد دنیا دنیا فرهنگ و آیین هایی است که سینه به سینه به مردم افغانستان منتقل شده است. جشن نوروز در افغانستان همراه با رسوم خاصی برای هر روز است.

ادامه مطلب ...

پیام زینب بابه به مناسبت پانزدهمین سالروز شهادت بابه مزاری

پیام زینب بابه به مناسبت پانزدهمین سالروز شهادت بابه مزاری

 

  

مهربان پدرم!

پانزده سال از وداع خونینت می گذرد و بازهم فرزندانت در غم هجران جان سوزت به سوگ نشسته اند. تو این قدر بزرگ و جاویدی که کلام حقیرمن توانای وصف شکوهت را ندارد. زینبی که تار وپودش با رنج مستحکم تراز همیشه است. من هم دردم با تمامی یتیمان غرب کابل، تمامی یتیمان فاجعه افشار که هنوز در خرابه های غم انگیزشان روزگارمی گذرانند. من ازموهبت محبت پدر محروم بودم اما از مزاری آموختم صبر و استقامت را. همان مزاری که نه مال بی ارزش دنیا را خواست و نه جاه و مقام فانیه دنیای بس کوچک را.

ادامه مطلب ...

تصاویرازرهبرشهید عبدلعلی مزاری

  بنام خداوند سبحان : 

سلام به همه ای دوستان عزیزوبازدیدکننده گان گل. 

یک تعدادعکس ازاستادشهید عبدلعلی مزاری کذاشتم انشاالله که موردپسند دوست دارانش قراربگیرد. 

موفق باشید :  

شهید استادمزاری باشهید ابوذر .

شهیدمزاری باشهیدابوذر

ادامه مطلب ...

عکس های سه بعدی

بسلام به همه ای دوستان وبازدیدکننده گان عزیز. 

امیدوارم که محتویات این وبلاگ مورد پسند شماقراربگیرد ودرین بخش چندتاعکس جالب ودیدنی که به صورت سه بعدی تهیه شد است گذاشتم امیدورام که خوش تون بیاد  

 

توضحات : یه عکس سه بعدی ازحرم حضرت ابوالفضل العباس (ع) دانلودش کنید خوش تون میاد.

 

حجم :  ۴.۴۹میگابایت  

لینک دانلود : برای دانلود فایل اینجاکلیک کنید لینک مستقیم

 

ادامه مطلب ...

اهمیت و ضرورت توبه

اهمیت و ضرورت توبه


 حکمت: «خدای تعالی_می فرماید: «إِنَّ اللّهَ یُحِبُّ التَّوَّابِینَ»؛ یعنی: «به درستی که خدا توبه کنندگان را دوست می دارد.»[13] و از حضرت پیغمبر(ص) مروی است که: «توبه کننده دوست خداست و توبه کننده از گناه، مانند کسی است که هیچ گناهی از برای او نباشد.»[14] و از حضرت امام جعفر صادق(ع) مروی است که: «خدای تعالی سه چیز از برای توبه کنندگان قرار داده است که اگر یکی از آنها را به جمیع اهل آسمان و زمین عطا می فرمود به سبب آن نجات می یافتند؛ اول آنکه فرمود: خدا توبه کنندگان را دوست دارد. دوم آنکه خبر داده است که: فرشتگان حاملین عرش  و فرشتگانی که در حول عرش اند طلب آمرزش می کنند از برای کسانی که توبه کرده اند. سوم آنکه آمرزش و رحمت خدا را از برای کسی که توبه کند.، قرار داده است».[15]
حضرت رسول(ص) در این باره می فرمایند:

ادامه مطلب ...

زینب مزاری

 زینب مزاری

بسم رب الشهدا والصدیقین

پیامی از:  زینب مزاری

در غروبی غم انگیز که زمین در سرخی آن فرو میرفت,تا خورشید شاهد جنایت ها نباشد بابه ی ملت در بندبود در بند دیوهایی در لباس انسان که کمترین جرمشان لذت شکنجه دادن بود.

 بابه ی ملت در چشمانشان مینگریست نگاهی بلندتر از هر فریاد جلادان فرزندانش را یکی یکی رو به روی چشمانش تکه تکه میکردند و او با سکوتی غم انگیز به بدن های غرق خونشان چشم میدوخت و هیچ نمیگفت تا از پاکی وقداستشان ذره ای کم نشود

ادامه مطلب ...

مزاری؛ ندای آرمان‏های بلند انسانی

 http://hazare.blogsky.com  

 هفده سال ازشهادت شهیدمزاری "شهید وحدت ملی" می‏گذرد؛ اما اکنون آگاهان، فعالان  حقوق بشر و سیاست‏مداران کشور به این نتیجه رسیده اند که بدون رعایت "عدالت"  نمی ‏توان به "صلح" دست یافت؛ ندای که شهید مزاری همواره سر می‏داد؛ اما گوش  شنوایی برای شنیدن اندیشه‏ای بلنداش نبود

ادامه مطلب ...

ولادت امام حسن عسکری (ع)برهمه مبارک باد

ولادت آقاامام حسین عسکری برعموم شیعیان جهان مبارک 

 

سالروز ولادت با سعادت امام یازدهم حضرت امام حسن عسکرى (علیه السلام) را به تمامى شیعیان جهان تبریک عرض نموده، امیدواریم خداوند متعال توفیق پیروى آن امام همام را به همه ما عنایت فرموده ودر فرج فرزند بزرگوارش حضرت مهدى (علیه السلام) تعجیل فرماید. 

ادامه مطلب ...