پرستوی مهاجر

الهم عجل لولیک الفرج

پرستوی مهاجر

الهم عجل لولیک الفرج

عید مبعث برعموم مسلمانان جهان مخصوصا ً هموطنانم مبارک باد

عید مبعث برعموم مسلمانان جهان مخصوصا ً هموطنانم مبارک باد

 

طلوعی تازه

 مبعث، روز بیداری عاطفه هایی است که در خواب عظیم غفلت انسانیتْ آرمیده  بودند. روز شکوفایی ارزش هایی است که قرن ها در خاک تیره جهلْ مدفون می شد. روز برانگیختن خردهایی است که در کابوس دهشت ناک هوس پرستی ها، خرافه گرایی ها و جهل پیشگی ها، پریشان گشته بود.آن هنگام که پیامبر آخرین در بیست و هفتمین روز رجبْ به نجات انسان ها شتافت، گل های عاطفه از سرزمین دل ها رویید، بذر ارزش ها در دشت تفتیده جان ها پاشیده شد و خِردهای خفته، با بانگ بیدارباش محمّد، طلوعی تازه گرفت.

ادامه مطلب ...

پیامبرنجات بخش ،بااخلاق ، امانت دار.....

 پیامبرنجات بخش :

 

فروغ وحی

هستی اگر صدفی گوهرپرور است، آن گوهر، وجود حضرت رسول صلی الله علیه و آله است که به «تکوین» معنا بخشیده است و خداوند را، چه تدبیرهای شگفت و زیباست در آراستن چهره خلقت و افروختن مشعل هدایت.

خدا خواست تا چهره آفرینش را روشن کند «محمّد» را آفرید، خواست تا بر آدمیان منّت نهد و تاریخشان را به طراوت بهار مبدّل سازد و شب کائنات را به روز روشنایی و فروغ وحی بیاراید، «مصطفی» را برگزید.

«آمنه» مادری بود که به این فرزند کرامت یافت. مکّه شهری بود که به این مولود مفتخر شد و «حَرا» مهبطی بود که جلوه گاه نور خدا گشت. محمّد دیباچه زرّین کتابی بود که کلماتش جوشیده از وحی و فرود آمده از عرش و نازل شده از ملکوت بود.

ادامه مطلب ...

آیا ما منتظریم؟

آیا ما منتظریم؟  

 

 

انتظار، سرفصل امید به آینده‌ای روشن و مایه عشق و شور و امید و تلاش برای آماده‌سازی خود و جامعه برای آمدن و ظهور امام منتظر است. انتظار، هرگز یک روحیه بازدارنده، فلج‌کننده و یأس‌آور نیست، بلکه موجب دورکردن عنصر بدبینی به آینده، از نهاد انسان در جامعه بشری است. انتظار، معیار ارزش انسان‌ها است

ادامه مطلب ...

کتاب الکترونیکی افغانستانی

سلام دوستان عزیز 

دراین پست کتاب الکترونیکی که مربوط به کشورعزیزمون افغانستان عزیز است که دردونسخه ای (جاوا) ( آندروید ) توسط برادری عزیزم محمد علی جان تهیه شده که انشاالله خوشتون بیاید.  

 

این کتاب اولین نسخه اش است که انتشاریافته .وشامل عناوین ذیل است :  

1 - افغانستان     

2 - مذهبی  

3- پیامک 

4 - موبایل  

5 - مطالب جالب 

6 - تنز(طنز)   

7 - و..... 

وازهمه ای دوستان خاهشمندم برای ارتقا وبهبود کیفیت ومحتوای این کتاب دوست عزیزم محمدعلی رایاری فرمایید .  

راهنمای ارسال نظرات وانتقادات وپیشهادات ویاری کردن درکیفیت ومحتوای این کتاب درزیرمنوی این کتاب بطوری واضح برای دوستان که قصد همکاری داشته باشد قرارداده شده امیدوارم نظرلطف تون رابرای بهبود کیفیت دریغ نفرمایید  

باتشکر  

   

  

  

لینک دانلود :  

فرمت جاوا : کلیک کنید    برای گوشی های سمبین

 حجم  : 984 کیلو بایت  

 

فرمت آندروید : کلیک کنید برای گوشی های آندروید

 حجم : 1.08 میگابایت

راز ولادت علی علیه السلام در درون کعبه

 راز ولادت علی علیه السلام در درون کعبه

 

 

 در سیزدهم رجب سال 30 عام الفیل، حادثه بس عجیبی رخ داد که هرگز در تاریخ بشریت سابقه نداشته و بعد از آن نیز تکرار نشده است، و آن حادثه، به دنیا آمدن نوزادی است در درون خانه کعبه که به نام علی علیه السلام اسم گذاری شد.

ادامه مطلب ...

نکته های زیبای قرآنی

نکته های زیبای قرآنی

  

 

آنچه پیش رو دارید، سلسله نکاتی است که با آیات الهی عجین گشته، هر کدام به صورت موجز به موضوعات مورد نیاز شما می پردازد . هر مطلب شامل چند نکته جالب، کاربردی و مهم است که در هر شماره از نشریه به برخی از این نکات زیبا پرداخته می شود و در شماره بعد پی گیری می گردد . این نکته ها - در حد ممکن - کوتاه و کاربردی است ; زیرا با توجه به هجوم اطلاعات تفصیلی پیرامون شما، گلگشت تنها قصد آن دارد تا در جمع بندی و استفاده از آن چه می دانید، به شما یاری رساند . در این گلگلشت، پنجاه تکه نور از این دریای نورانی را برای شما فراهم کرده ایم . امید که مقبول افتد .

ادامه مطلب ...

شعری زیبای دررثای بابه مزاری

 منبع : غرجستانی  

 

زداغت ای پدر اُوقرِه مو بوُرشد         زبعد رفتنت دُوشمُو جسُورشد

توبودی سرورو سالار ازمُـــــو         رُوشنیگی دیده ی خونبار ازمُو

تو که رافتی غم دیلمُو کلُو شد            آتیش دُوشمَنُو کم کم جلُوشـــد

ادامه مطلب ...

روز پدربرهمه ای پدران زحمت کش مبارک باد

سالرزو ولادت باسعادت اولین امام امت علی بن ابی طالب علی (ع) برعموم شیعیان وپیروان ان حضرت مبارک باد. 

 

 

شعرهای بسیار زیبای روز پدر

 

ای پدر ای با دل من همنشین           ای صمیمی ای بر انگشتر نگین

  

ای پدر ای همدم تنهاییم            آشنایی با غم تنهاییم

  

**************

ادامه مطلب ...

فضلیت ماهی رجب

 فضیلت ماه رجب

 

پیامبر خدا(صلى الله علیه وآله)مى فرماید: رجب، «شهرالله الأصمّ» است; و بدان سبب آن را «اصمّ» نامیدند که هیچ ماهى به پایه عظمت آن نمى رسد; مردم زمان جاهلیت به رجب حرمت مى نهادند و آنگاه

 

 یا اباصالح المهدی

 

 که اسلام درخشیدن گرفت، بر حرمت آن افزود. بدانید که رجب، ماه خدا شعبان، ماه من و رمضان، ماه امت من است پس هرکس یک روز از رجب را روزه بدارد، مستحقّ رضوان الهى گردد و روزه اش غضب الهى را خاموش کند و خداوند درى از درهاى جهنّم را بر او ببندد. اگر کسى به اندازه تمام زمین طلا انفاق کند، برتر از روزه یک روز آن نخواهد بود... هرگاه شب شود، دعایش مستجاب خواهد بود: یا در دنیابه او عطا خواهد شد و یا براى آخرت او ذخیره مى شود... حضرت رسول خدا(صلى الله علیه وآله) سپس ثواب دو، سه، چهار، پنج، تا سى روز، روزه ماه رجب را تک تک با توضیح کامل بیان فرمود.

ادامه مطلب ...

قرآن

 قرآن

 

 قران کریم

ما همه گی میدانیم قرآن عظیم الشان بزرگترین ومقدس ترین کتاب آسمانی است که توسط خدای بزرگ به بهترین پیامبرش یعنی خاتم پیغمبران حضرت محمد مصطفی (ص) نازل شد.

وهمه مان ازسفارشات پیامبرگرامی اسلام ونسبت به عمل نمودن به این کتاب آسمانی مقدس وبزرگ آگاهی کامل داریم .

ادامه مطلب ...