پرستوی مهاجر

الهم عجل لولیک الفرج

پرستوی مهاجر

الهم عجل لولیک الفرج

میلاد یگانه منجی عالم خلقت ، حضرت مهدی موعود (عج)

 

 

میلاد یگانه منجی عالم خلقت ، حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف مبارک باد. (اوضاع مردم در آخرالزمان) 

 

امام حسن عسگرى(علیهالسلام) در بخشی از توقیع شریف خود به على بن الحسین(صدوق اول)، بعد از حمد و ثناء خداوند و صلوات و سلام بر عترت طاهرین چند مورد را به على بن الحسین وصیت و سفارش مىکند:

... علیک بالصبر و انتظار الفرج قال النبى صلى الله علیه و آله افضل اعمال امتى انتظار الفرج لا تزال امتى و لایزال شیعتنا فى حزن حتى یظهر ولدى الذى بشریه النبى صلى الله علیه و آله انه یملاء الارض عدلا و قسطا کما ملئت ظلما و جورا.

 

زیرا که پیغمبر(صلى الله علیه و آله) فرمود بهترین کارهاى امت من در انتظار فرج او بودن است. همواره امت من و پیروان ما در اندوه هستند تا فرزندم که پیغمبر(صلى الله علیه و آله) به ظهور او خبر و نوید داده است آشکار گردد و زمین را پر از عدل و داد کند چنانکه پر از ظلم و جور باشد.

جابر بن عبدالله انصارى از پیغمبر اکرم(صلى الله علیه و آله) روایت مىکند که فرمود حجت خدا از نظر آنها غائب مىگردد و نام برده نمىشود تا آن که خداوند او را ظاهر گرداند پس وقتی که خداوند او را آشکار ساخت زمین را پر از عدل و داد مىکند، چنانکه پر از ظلم و ستم شده باشد.

سپس فرمود: خوش بحال آنها که در غیبت وى پایدارند، خوش بحال کسانی که در راه روشن خود ثابتقدم مىمانند، اینانند که خداوند دربارهشان فرموده است: والذین یؤمنون بالغیب1 و فرموده: اولئک حزب الله الا ان حزب الله هم المفلحون2

یعنى اینان طرفداران خدا هستند بدانید که طرفداران خدا رستگارند.3

در دعوات راوندى روایت کرده که پیغمبر(صلى الله علیه و آله) فرمود: انتظار الفرج بالصبر عبادة؛ یعنى انتظار فرج با صبر و بردبارى عبادت است .4

صدوق در کمال الدین از جابر جعفى از امام رضا(علیهالسلام) روایت نموده که فرمود زمانى بر مردم خواهد گذشت که امام آنها از نظرشان غائب گردد خوش بحال آنها که در آن زمان بر عقیده خود نسبت به ما ثابت مىمانند. کمترین ثوابى که آنها دارند اینست که خداوند متعال آنها را با این کلام صدا زند: بندگان من که به من ایمان آوردید و غیبت مرا تصدیق کردید شما را به ثواب نیکوى خود مژده مىدهم. شما بندگان و کنیزان حقیقى من هستید. عبادت شما را مىپذیرم و از تقصیرات شما مىگذرم و شما را مىآمرزم و به خاطر شما بندگانم را از باران سیراب مىکنم و بلا را از مردم برطرف مىسازم. اگر براى خاطر شما نبود عذاب خود را بر آنان (که در بدبینى و غفلت و معصیت بسر مىبرند) فرو مىفرستادم.

جابر گوید: عرض کردم یابن رسول الله بهترین کارى که شخص با ایمان در آن زمان مىتواند انجام دهد چیست؟ فرمود: حفظ ایمان خود و ماندن در خانه.5

ابى عبدالله امام صادق(علیهالسلام) روزى فرمود: آیا شما را خبر ندهم از چیزى که خداوند هیچ عملى را از بندگان بدون آن نمىپذیرد. عرض کردم چرا بفرمایید.

حضرت فرمود: گواهى دادن بر این که معبودى به جز الله نیست و این که محمد(صلى الله علیه و آله) بنده او و فرستاده او است و اقرار نمودن به هر آنچه خداوند به آن امر فرموده است و دوستى از براى ما و بیزارى از دشمنان ما، یعنى ما امامان بخصوص و تسلیم شدن به آنان و پرهیز و کوشش و اطمینان داشتن و چشم به راه قائم(عجل الله تعالى فرجه الشریف) بودن.

سپس فرمود: ما را دولتى در پیش است که هر وقت خدا بخواهد آن را پیش خواهد آورد. سپس فرمود: هر کس از بودنش در شمار یاران امام قائم شادمان است باید به انتظار باشد و با همین حال انتظار به پرهیز و اخلاق نیکو رفتار کند پس اگر اجلش فرا رسید و امام قائم پس از مرگ او قیام کرد پاداش او همانند پاداش کسى است که امام قائم پس از مرگ او قیام کرد. پاداش او همانند پاداش کسى است که امام قائم را درک کرده باشد پس کوشا باشید و به انتظار بنشینید. گوارا باد بر شما اى گروهى که مشمول رحمت خدائید.6

در کتاب کمال الدین از ابوبصیر از امام صادق(علیهالسلام) نقل شده که فرمود: طوبى شیعة قائمنا المنتظرین بظهور فى غیبته و المطیعین له فى ظهوره اولئک اولیاء الله الذین لاخوف علیهم ولا هم یحزنون؛ خوشا به حال پیروان امام قائم که در غیبتش(با خودسازى) انتظار ظهورش را مىکشند و به ظهورش مطیع فرمان اویند. آنها اولیاى خدا هستند همانا که نه ترسى دارند و نه غمى .7

از کافى از حضرت رسول اکرم(صلى الله علیه و آله) روایت کرده که فرمود: ان اعظم الناس یقینا قوم یکونون فى آخرالزمان لم یلحقوا النبى و حجب عنهم الحجة فامنوا بسواد فى بیاض؛‍ همانا بزرگترین مردم از جهت یقین گروهى هستند که در آخر زمان مىباشند. پیغمبر(صلى الله علیه و آله) را درک نکردهاند و حجت و امام ایشان نیز در غیبت است. ولی ایمان آوردهاند به سیاهى که در سفیدى است. یعنى به قرآن و آثار و اخیارى که از نبى اکرم(صلى الله علیه و آله) و ائمه اطهار(علیهمالسلام) به آنها رسیده است.

از حضرت امام سجاد علیه السلام روایت شده که فرموده :من ثبت على ولایتنا فى غیبة قائمنا اعطاه الله اجر الف شهید مثل شهداء احد و بدر کسى که بر ولایت ما در هنگام غائب بودن قائم ما ثابت باشد خداوند اجر هزار شهید مانند شهداء بدر و احد به او اعطاء فرماید.

از حضرت صادق(علیهالسلام) روایت شده که فرمود: من مات منکم على هذا الامر منتظرا له کان کمن فى فسطاط القائم (علیهالسلام)؛ کسى که بمیرد از شما، در حالی که منتظر ظهور حضرت قائم (علیهالسلام) باشد مانند کسى است که در خیمه قائم با ایشان باشد.9

از امیرالمؤمنین حضرت علی(علیهالسلام) سؤال شد: اى الاعمال احب الى الله عزوجل قال انتظار الفرج؛ از امیرالمؤمنین(علیهالسلام) سؤال شد کدام اعمال و کارها نزد خداى تعالى محبوبتر است؟ فرمود انتظار فرج.10

از ابى حمزه از ابى خالد کابلى از على بن الحسین(علیهالسلام) حدیثى روایت کرده که در آن مىفرماید: به درستى که اهل زمان غیبت حضرت مهدى (عجل الله تعالى فرجه) که قائل به امامت او و منتظر ظهور او هستند بهترین اهل هر زمانى مىباشند. براى این که خداى تعالى از عقل و فهم و معرفت به اندازهاى به آنها اعطاء فرموده که غیبت نزد آنها به منزله حضور و مشاهده شده است و آنان را در این زمان به منزله مجاهدین با شمشیر در جلو رسول خدا(صلى الله علیه و آله) قرار داده است. اینان بندگان خالص خدا و به راستى شیعیان ما و دعوت کنندگان به دین خدا در نهان و آشکار هستند.11

در غیبت نعمانى از فضل بن یسار نقل مىکند که گفت از امام باقر(علیهالسلام) شنیدم که فرمود: کسى که بمیرد در حالى که امام خود را مىشناخته، زیانى نبرده، خواه ظهور امام زمان زود واقع شود و یا به تاخیر بیافتد و هر کس بمیرد و امام خود را بشناسد مانند کسى است که با مهدى منتظر(عج) در خیمهاش بوده است .12

در کتاب غیبت نعمانی از عمرو بن ابان روایت کرده که گفت شنیدم امام صادق(علیهالسلام) مىفرمود علامت (ظهور قائم آل محمد) را بشناس که اگر آن را بشناسى ضررى به تو نمىرساند خواه این امروز واقع شود یا به تاخیر بیافتد. خداوند مىفرماید: یوم تدعو کل اناس بامامهم؛ یعنى روز قیامت هر دستهاى را با امام خودشان مىخوانیم. پس هر کس امام خود را بشناسد مانند کسى است که در خیمه منتظر بوده است.13

یوم ندعو کل اناس بامامهم؛ روز قیامت هر گروهى را با امام و رهبرشان مىخوانیم.14

در حدیثى که شیعه و اهل تسنن از امام على بن موسى الرضا(علیهالسلام) به سندهاى صحیح نقل کردهاند چنین مىخوانیم که آن امام از پدرانش از پیامبر(صلى الله علیه و آله) در تفسیر آیه فوق نقل فرموده: یدعى کل اناس بامام زمانهم و کتاب ربهم سنة نبیهم؛ در آن روز هر قومى همراه امام زمانشان و کتاب پروردگار و سنت پیامبرشان خوانده مىشوند.15

از امام صادق(علیهالسلام) روایت شده است: آیا شما حمد و ستایش و سپاس خدا را بجا نمىآورید؟ هنگامى که روز قیامت مىشود خداوند هر گروهى را با کسى که ولایت او را پذیرفته مىخوانند. ما را همراه پیامبر(صلى الله علیه و آله) و شما را همراه ما. فکر مىکنید در این حال شما را به کجا مىبرند؟ به خداوند کعبه به سوى بهشت. امام سه بار این جمله را تکرار کرد.16

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد